Harakiri-piste en moeilijke dingen doen!

Ik kreeg een herinnering van een foto op mijn telefoon. We gingen toen van de Harakiri-piste... Doodeng, maar wat was ik achteraf trots op mijzelf.  Op de momenten dat ik iets moeilijks moet doen denk ik hier aan terug. (De Harakiri is de steilste piste van Oostenrijk en heeft een hellingsgraad van maar liefst 78%).

Alles wat ik nu doe heb ik eens voor de eerste keer moeten doen. Soms vind ik de eerste keer doodeng. De Harakiri-piste helpt me daarbij. Moeilijker dan dat gaat het namelijk niet worden 😅 En net als bij de Harakiri (in mijn geval dan) valt het mee en ben ik daarna erg enthousiast. Ik ga beslist niet adviseren om de Harakiri af te gaan (als ik vooraf had gegoogeld had ik dit nooit gedaan!), maar ik weet intussen wel dat ‘je groeit buiten je comfortzone’ en de dingen gewoon maar moet doen. Niet bang zijn en uitstellen.

Dat laatste hoor ik ook vaak van mijn klanten, vaak managers. Ook als manager heb je enge en moeilijke dingen te doen. Ik kan me ook heel wat situaties herinneren.

Ook het werk slimmer organiseren is een kwestie van gewoon doen in plaats van denken dat het niet kan. Mijn klanten zeggen vaak, waarom heb ik dit allemaal niet eerder geweten, gedaan... Had ik maar eerder een training bij jou gevolgd. Je leest het zelfs letterlijk terug in sommige referenties.

Als ondernemer ben je ook voortdurend nieuwe dingen aan het uitproberen. En als ik veel ‘apen en beren’ zie denk ik aan de Harakiri.

Wat stel jij uit, of waarin durf jij niet door te pakken?

Denk dan eens terug aan iets engs, of iets wat moeilijk was en wat achteraf toch meeviel.

Heeft het te maken met stappen nemen om het werk slimmer te organiseren?

Deze is heel laagdrempelig:
Download mijn gratis E-book met 5 bewezen praktische tips voor het slimmer organiseren van je werk als manager. Tips, die jou direct winst opleveren, zodat je niet harder maar slimmer gaat werken!

Je kunt het e-book hier gratis downloaden>>

Ben je klaar voor meer dan de gratis tips:
Neem dan contact met mijn op via info@organiseerhetgoed.nl En misschien zeg jij dan ook: 'Waarom heb ik dit niet eerder geweten, gedaan..'

Wil jij ook met meer gemak jouw werk organiseren?

Meld je dan nu aan voor tips en adviezen per e-mail. Ze zijn allemaal gericht op het creëren van tijdwinst, een hogere kwaliteit van werken en meer werkplezier.
Je kunt je op elk gewenst moment uitschrijven. Zie mijn privacy verklaring.
user