Is de werkdruk binnen jouw team ook zo hoog? Wat is bij jou de score in het medewerkers tevredenheidsonderzoek?

Ik kom gelijk even met een snelle rekensom: minimaal 20 uren tijdwinst per medewerker per maand = in geval van 50 medewerkers 1000 uren tijdwinst per maand! Maar het is niet alleen de tijdwinst. De kwaliteit van het werk gaat omhoog en er wordt met meer plezier gewerkt. En stel je eens voor dat je als werkgever hiermee uitval van medewerkers voorkomt!

Ik merk soms dat medewerkers op het punt van omvallen staan en zich uiteindelijk ziek moeten melden. Waardoor er nog meer op de schouders van de andere medewerkers terecht komt. Los van de kosten is dit natuurlijk het laatste wat je wilt.
Ik kom graag in contact

Ontdek de winst van slim plannen en organiseren in mijn bewezen Incompany groepstraining timemanagement en organiseren met Outlook

Is de werkdruk binnen jouw team ook te hoog?

Wist je dat in 2021 meer dan 1,6 miljoen werknemers last had van burn-out klachten? En dat 34% van de werknemers werkdruk of werkstress als reden voor verzuim aangaf? De schade is enorm: 9,4 miljoen verzuimdagen door werknemers, €11.00 verzuimkosten per werknemer en €3,3 miljard aan verzuimkosten voor werkgevers. (Bron TNO Factsheet week van de werkstress 2022) En wat betekent dit voor de werknemer en zijn/haar privé-situatie! Je moet er niet aan denken dat een deel van jouw werknemers thuis komt te zitten.

Mijn opdrachtgevers vertellen met regelmaat dat de aanleiding om contact met mij op te nemen voortkomt uit het medewerkers tevredenheidsonderzoek. Te hoge werkdruk wordt vaak genoemd.

Grote kans dat ze last hebben van een overvolle inbox, teveel taken en projecten, een planning die wringt en geen tijd voor de werkelijk belangrijke zaken met alle nare gevolgen van dien. Of misschien zijn ze best goed georganiseerd, maar willen ze graag leren hoe ze dit nog slimmer kunnen doen. En wat blijkt er dan nog veel te winnen.

Ze laten misschien (onbewust) uren door de vingers glippen door o.a. gebrek aan focus en overzicht, reactief te werken vanuit de email, onrust over alle 'losse eindjes' die door het hoofd spoken en hebben het  druk met het hooghouden van mogelijk verkeerde ballen.

Hoe zou het voor jouw team zijn als ze met meer gemak en minder moeite het werk kunnen organiseren. Dat je jouw medewerkers ondersteunt door middel van training en begeleiding om de werkdruk te verminderen. Dit mogelijk maken wordt altijd zo enorm gewaardeerd door de deelnemers. Het is écht een groot compliment voor de organisaties die dit mogelijk maken.

Uit ervaring blijkt dat de training zich snel weer terugverdient. Vele uren tijdwinst, minder overwerken, minder fouten en faalkosten, minder ziekteverzuim, maar ook minder verloop!

 Verder geloof ik erin dat het slim organiseren van het werk naast deze positieve invloed op de kwaliteit van het werk, ook positieve invloed heeft op het humeur en de betrouwbaarheid t.a.v. de (werk)relaties.

Wil jij samen met collega’s of jouw team meters maken door aan de slag te gaan met timemanagement en het strak organiseren van de MS Outlook omgeving?

Stel je voor: iedereen werkt met een overzichtelijke agenda, ze hebben een opgeruimde (digitale) werkplek, dagelijks een lege inbox, een helder hoofd, rust in lijf en leden. Werk komt op tijd af, geen irritaties en frustraties. Ze werken efficiënt en effectief en er wordt minder geklaagd over de werkdruk en de laptop hoeft 's avonds niet meer open..

Er wordt plezierig samen gewerkt met collega’s en klanten / cliënten. En zaken komen voor elkaar. Afspraak is afspraak. Ze staan voor kwaliteit, betrouwbaarheid en optimalisatie.
BEKIJK DE TRAININGEN

Lijkt je dat wat? Het is dichterbij dan je denkt!

In de training wordt de (digitale) werkplek, werkwijze en werkplanning geoptimaliseerd.
De training is gericht op het efficiënt en effectief leren (samen)werken. Met veel aandacht voor het inrichten en leren organiseren met MS Outlook.

De training is interactief met veel direct toepasbare tips én inzichten. Tijdens de training gebruikt iedereen de eigen Windows PC/ laptop en gaan ze actief aan de slag in de eigen MS Outlook-omgeving. Het zit boordevol allerlei krachtige mogelijkheden / praktijkvoorbeelden die voor de deelnemers van toepassing zijn. Niet achterover leunen en een handleiding meekrijgen maar actief doen, ervaren en de training afsluiten met een optimaal ingerichte Outlookomgeving. Een systeem wat staat, waar je alles in plant en die alles voor je onthoudt.
Daarnaast bied ik de benodigde nazorg, zodat iedereen de nieuwe werkwijze echt goed kan vasthouden. Een totaalpakket voor een blijvend resultaat. Wat mij hierin motiveert?

Toen ik nog als manager werkte nam ik ook regelmatig deel aan trainingen of congressen. Het kostte met gemak €1000,- voor een dag. En als ik dan geïnspireerd naar huis reed dacht ik: ‘zo en vanaf nu gaat het anders’. Maar voor ik het wist werd ik weer opgeslokt door de waan van de dag. Zo’n dag is dan niets meer dan een mooi tijdverdrijf. Dat vind ik zo jammer van de investering in tijd en geld. Daarom komen de deelnemers aan mijn training direct in het borgingsprogramma. Gedurende 66 dagen houden ze een lijntje met mij, zodat de nieuwe werkwijze écht routine wordt en bovendien ga ik ze in die periode nog meer leren. Dit is inclusief een Q&A bijeenkomst voor eventuele persoonlijke vragen. 

Hoe zit de training in elkaar?

Het is een groepstraining op locatie met maximaal 10 collega’s / medewerkers (gemiddeld 5 uren). Het is een kleine groep, dus veel persoonlijke aandacht en ruimte voor vragen en aan het eind van de training is de Outlookomgeving helemaal goed ingericht. De deelnemers krijgen direct toegang tot het borgingsprogramma | In geval van grote groepen / hele bedrijf (geen maximum) organiseer ik een startbijeenkomst om iedereen te enthousiasmeren en 'aan' te zetten. Het timemanagement-stuk behandel ik plenair in deze bijeenkomst (dat kan in een grote groep) en vervolgens gaan de deelnemers de  eigen Outlookomgeving zelfstandig  inrichten m.v.b. de online training. Zodra dit klaar is ontvangen de deelnemers toegang tot het borgingsprogramma.  Onlangs is dit voor 100 deelnemers vanuit één organisatie afgenomen en ik heb nu een opdracht voor 150 deelnemers. (zie ook onderstaande referentie).

  • We starten met theorie over timemanagement, werkwijze en gedrag en hoe we dit kunnen toepassen bij het plannen en organiseren met Outlook
  • Tijdens de Outlooktraining werkt iedereen in de eigen MS Outlookomgeving.
  • Aan het einde van de training is bij iedereen de Outlookomgeving optimaal van A tot Z ingericht en heeft men kunnen oefenen met belangrijke onderdelen die aan bod komen.
  • De deelnemers hebben de tools in handen om een start te maken met de nieuwe werkwijze.
  • We maken afspraken over e-mail etiquette en onderlinge samenwerking.
  • De deelnemers krijgen een jaar toegang tot de uitgebreide online training Timemanagement en organiseren met Outlook t.w.v. €247,-.
  • De deelnemers ontvangen een zeer compleet instructieboek als naslagwerk.
  • De deelnemers krijgen na afsluiting van de groeps - of online training direct toegang tot het 66-dagen borgingsprogramma voor een optimaal eindresultaat. We sluiten af met een Q&A-bijeenkomst voor de 'puntjes op de i'. Dit programma is goud waard.

Prijs op aanvraag | Maatwerk mogelijk.

Ik kom graag in contact

Dit is wat anderen over de incompany training zeggen
(beoordeling 9.3)

Reny van der Meer

Manager WWZ De Friese Wouden
Eindelijk een training waar je écht en diréct iets aan hebt!
Ik heb de training gevolgd met een groep managers binnen mijn organisatie. Een week na de groepstraining hadden we allemaal een een individueel terugkommoment voor de ‘puntjes op de i’. 

Wat een goede en inspirerende training, waar ik veel aan ga hebben. De training is duidelijk en professioneel en de opbouw zit goed in elkaar. Ik heb nog meer geleerd dan ik in eerste instantie had verwacht. Ik heb nu inzicht, overzicht en structuur in mijn agenda. En het lukt me om een lege mailbox te creëren. 

Deze training zou eigenlijk thuishoren bij iedereen die start met het werken als manager!

Bert abbas

Leidinggevende Oosterlengte
De eerste training waarvan ik volmondig kan zeggen dat ik er in de praktijk super veel aan heb!
Samen met 100 collega’s heb ik de cursus Time management en organiseren met Outlook mogen volgen. Omdat ik bij een grote organisatie werk liep mijn mailbox altijd snel vol. Bijvoorbeeld na een vakantie zag ik al op tegen het moment dat ik terug kwam op mijn werk. Ik had dan een aantal dagen nodig om alle mail door te spitten en zag soms belangrijke mail over het hoofd. Door de cursus leer je stap voor stap op een eenvoudige wijze hoe je Outlook voor je kunt laten werken door deze goed in te richten. Het behalen van het nulpunt (geen openstaande mail meer en alle acties staan ingepland) geeft een bijzonder bevredigend gevoel. Kortom, de eerste training waarvan ik volmondig kan zeggen dat ik er in de praktijk super veel aan heb.

Epco Bouma

Teamleider KwadrantGroep Academie
Wat behaalden we na de training een mooi resultaat!
Binnen mijn afdeling zijn er verschillende wijzigingen geweest.  Hierdoor dreigden de medewerkers grip en overzicht op het werk te verliezen. Het kostte meer energie dan gebruikelijk en de werkdruk werd als hoog ervaren. Tijd voor actie. 

Jetty kwam met haar geduldige, frisse en pragmatische blik en wat behaalden we na de training een mooi resultaat. Dit is wat de betreffende medewerkers over dit traject met ‘Organiseer het Goed’ zeiden:
– Een cadeautje – Positief, praktisch en zinvol – Heel leuk en leerzaam – Geduldig en zonder zaken op te leggen heeft Jetty ons geholpen – Helder, goed te volgen, handige tools en trucs – Duidelijk en direct uitvoerbaar.
27 jaren managementervaring
Professioneel coach
Professional organizer
Organiseren met Outlook expert

Ik stel me graag even voor

Mijn naam is Jetty Rozema en als trainer, coach en professional organizer is het mijn missie om managers te leren hoe ze met meer plezier en minder moeite het werk slim kunnen organiseren.

Noem mij maar gerust een ervaringsdeskundige. 27 jaren heb ik als leidinggevende in verschillende organisaties in de gezondheidszorg gewerkt. Het was voor mij ook vaak pittig om alle ballen in de lucht en de boel georganiseerd te houden. Voortdurend was ik bezig om uit te vinden hoe ik zaken slimmer kon organiseren. Na mijn opleiding tot professioneel coach en professional organizer dacht ik: 'Had ik dit alles maar eerder geweten'. Ik probeerde uit wat ik in deze opleidingen leerde en ik heb daar zoveel profijt gehad. Het werken met dit gemak, dát zou ik iedereen willen leren. De uren tijdwinst, dát zou ik iedereen gunnen. Het werd de start van mijn bedrijf 'Organiseer het Goed'.

Inmiddels heb ik duizenden mensen begeleid bij het winnen van tijd, kwaliteit en werkplezier. Nog steeds sta ik er versteld van hoe je door het aanleren van eenvoudige methodieken en het doorvoeren van enkele veranderingen in je werkwijze en gedrag zo’n verschil kunt maken. Niet ingewikkeld, ik houd vooral van simpel. Grote kans dat ook jij, net als jouw voorgangers, zult zeggen: ‘deze training had ik járen eerder moeten volgen!'

Veel gestelde vragen

Ik geef alvast antwoord op vragen die mogelijk in je op komen
Hoe kunnen de deelnemers zich voorbereiden op de training?
Ze mogen er vooral veel zin in krijgen. Ik bespreek alle ins en outs met de opdrachtgever en ik stuur de deelnemers in overleg vooraf informatie, zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.
Waar vindt de training plaats?
De training vindt plaats in een vergaderruimte of computerlokaal op locatie, of via MS Teams in combinatie met de online leeromgeving.
Ik twijfel of we tijd kunnen vrijmaken voor het volgen van deze training
Heb je geen tijd of geen prioriteit? Hoeveel frustratie kost het je als je op deze voet door gaat? Nu, over 3 maanden, over een jaar. Ik nodig je van harte uit om mee te doen aan dit programma Zie het als tijd investeren om tijd te maken.
Krijgen de deelnemers toegang tot de complete online training timemanagement en organiseren met Outlook?
Ja. Ze krijgen toegang tot alle modules. Ik geef na de groepstraining een concrete opdracht mee.
Blijven de deelnemers toegang houden tot de online omgeving als naslagwerk?
Ze houden een jaar toegang. Ze kunnen de training in eigen tijd en op eigen tempo opnieuw raadplegen.
Je richt je in je informatie vooral op managers. Is de training ook zinvol voor andere functies?
De deelnemers zijn vaak managers, leidinggevenden, coördinatoren en teamleiders in diverse sectoren, zoals zorg, bouw, kinderopvang, gemeente enz. Maar de training is ook uitermate geschikt voor iedereen die met MS Outlook werkt en een hoeveelheid werk heeft te plannen en organiseren en is zeer geschikt om als team te volgen.

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Ga jij de samenwerking met mij aan?

Profiteer van jarenlange praktijkervaring
Ja, ik ben overtuigd en heb zin in een goed georganiseerde werkplek, werkwijze en werkplanning voor alle deelnemers!
Prijs op aanvraag
maatwerk mogelijk
Ik kom graag in contact
usercheckmark-circle